5 Temmuz 2010 Pazartesi

Ev Yapimi Nefis Lahmacun (Delicious Homemade Turkish Pizza)


Herkese hayirli, umutlu ve bereketli haftalar diliyorum.

Gunler ve haftalar gectikce benim tatil tarihim yaklasmaya basladikca icim kipir kipir oluyor.Kolay degil 3 yil olacak tam koca 3 yil!
Ailemi,esimi ,dostumu ve memleketimi gormeyeli tam 3 yil olmus.Bir turlu yapmak isteyipte bazi nedenlerden ve aksiliklerden dolayi bir turlu tatile(biz gurbetcilerin dedigi izine )gidemedik.Cok sukur bi yil bir aksilik olmadan gidecegiz.Ufaktan hazirlanmaya basladim nede olsa tam bir ayim kaldi:)
Mutluluktan ucmak uzereyim Rabbim sag saglim ulastirmayi nasip etsin vatanimiza,bu yil izine gidecek tum avrupaki ve diger ulkelerdeki gurbetcilerimiz yollari acik olsun.

Cok yazdim yine hemen bugunku tarife gececigim.Biz gurbetciler vatanimizdaki sevdigimiz herseyi burada bulabilsekte bazi tatlar aynisini tutmaz.Ingiltere'de cok kebapci ve restaurant olmasina ragmen Turkiye'de yedigim lahmacunlarin tadi farklidir.Esimle her firsat buldugumuzda gideriz Kuzey Londra'ya cunku orasi resmen kucuk Turkiye aradiginiz hersey var orada yabancilik cekmezsiniz tabelalar bile  Turkce'dir.
Bazen oraya gitmek gozumuzde buyuyor ve o zaman ben kollarimi sivayip kendi mini restaurantima girip lahmacunlarimi yapiyorum.Ev yapimi gibisi varmi oh mis gibi illede restaurantta gitmek gerekmiyormus.

Bu tarifi kacirmayin derim!...


















Hamuru icin malzemeler:

  • 5 su bardagı un
  • 4 cay kasıgı tuz
  • 6 gr kuru maya
  • 1 tatlı kasıgı toz seker
  • 1/2 su bardagı ılık su
  • 300 gr yogurt
 Kiymali harci icin:
  • 4 adet buyuk boy domates yada(bir kutu suyu suzulmus domates konservesi)
  • 2 ortaboy sogan
  • 500 gr kıyma (Orta yaglı kuzu kıyma)
  • 1 demet maydanoz
  • 6 dis sarımsak
  • 6 adet sivri biber
  • Pul biber karabiber + tuz
Yapilisi:

  • Maya ve toz sekeri ılık suda ezin. Kabuklarını soydugunuz domatesleri kucuk kupler halinde dograyın.
  • Unu eleyin 2 yemek kasıgı ayırıp gerisine tuzu ekleyin. Unun ortasını acın mayalı sekerli su ve yogurdu koyarak iyice karıstırın.Yumusak hamuru ele yapısmaz hale gelene kadar yogurun. Uzerine nemli bez orterek 30dakika  ılık ortamda mayalanmaya bırakın. Hamuru iri yumurta buyuklugunde parcalara ayırın. Her parcayı unlayarak elinizle ve oklava yada merdane yardimiyla  yarım cm kalınlıkta yuvarlayarak acın.
  • Bu arada harcı hazırlayın. Bir kapta butun malzemeleri cigden karıstırın.
  • sogan, maydanoz ve sivribiberi ince kıyın. sarımsakları dovun yada rendeleyin.kiymayi, domatesleri ve baharatlarida ilave edip iyice yogurun.
  • Actiginiz hamurlarin uzerine firca yardimiyla hafif siviyag surun.
  • Hazırladıgınız harcı actıgınız hamurların uzerine yayın.Ancak hamurun kenarlarından 1 cm kadar bosluk kalmalı. Unladıgınız yada yagli kagit serdiginiz fırın tepsisine dizin onceden ısıstılmıs 220 c fırında 15-20 dak pisirin.
  • Fazla kuru olmamasina dikkat edin,lahmacunlari sabahtan yapip sarip aksama mikrodalgali firinda isitip yaninda nar eksili,sumakli sogan ve maydonoz salatasiyla servis yapabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Fatma'cığım , gülüm , karamelli sütüm ..
    Nasıl da heyecanlısındır şimdi,ağzın kulaklarında,heyecan dorukta,Rabbim hayırla vardırsın memleketimize,tadını çıkar , doya doya hasret gider.3 sene oldu demek , ouyy ,tatlısı..
    Lahmacun enfes görünüyor,canım çekti,epeydir aklımda,bu iştah açıcı fotoğrafları da görünce kim tutar seni Pepela,en kısa zamanda deneyeceğim inşaAllah.Ellerine,gönlüne sağlık.
    Bir tanesini aldım , yiyorum haberim ola..Hamm hamm hamm :)
    Bu arada Kuzey Londra' işi çok hoşuma gitti,oraya mı taşınsak ne yapsak.Nasılsa bize her yer memleket,değil mi arkadaşım..
    Öpüyorum
    Selametle..

    YanıtlaSil
  2. canim arkadasim gonlumu oksadin yine guzel kelamlarinla Allah razi olsun bidenem.

    hic sorma uyku bile uyamaz oldum o kadar yani heyecan zirvede gelsin artik o gunde hayirlisiyla annecigime ,babacigima kardesleime doya doya sarilayim .

    ooof balim bu tarif super birsey hergun olsa yiyecegiz vallahi esim hergun yap diyor.ona gore hos tabi o yer kilosunu ben alirim.hahaa

    afiyet olsun balim keske arada mesafeler olmasa herseyimizi paylassak gulum ama ne yapalim gonuller bir olsun cicegim.sizi beklirem buralara inan keske gelseniz gulum.

    aldim opucugunu sakladim kalbimde sana heyirli gunler dilerim canim ailene sevgiler.

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....