20 Temmuz 2010 Salı

Kiymali Lazanya (Ground Beef Lasagne)

Bu tarifi canimin acaip bir sekilde lazanya istedigi birgunde  sevgili Nilay hanim ve onun guzel yemek sitesi Mutfak Sirlari'ndan almistim.O gun, gun boyu lazanya tarifi aramistim damak tadima gore bir tarif bulamamistim.Tum umidimi kaybettigim anda bu tarifi buldum ve hemen gidip mutfaga yaptim.O gun bugundur vazgecemiyorum bu tatdan,tekrar tesekkurler Nilay hanim.

Gecelimmi bu guzel tarife iste Nilay hanimin guzel anlatimiyla Kiymali Lazanyamiz,


































Malzemeler:
  • yarım paket lazanya
  • 300 gr kıyma 2 adet orta boy soğa
  • 1 adet orta boy patlıcan
  • 4 diş sarımsak
  • 4 adet orta boy domates
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağı 
  beşamel sosu için ;
  • 2 çorba kaşığı tereyağ
  • 4 çorba kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
Üzeri için:
300 gr taze kaşar peyniri

Yapilisi:

  • Soğanları, patlıcanları, domatesleri ve sarımsakları küçük küçük doğrayın.
  • Geniş bir tavaya yada tencereye sıvıyağı alın. Üzerine kıymayı ilave ederek 1-2 dakika kavurun.
  • Üzerine soğanları ekleyin soğanlar pembeleşince salçayı ekleyin ve iyice karıştırın.
  • Küp küp doğradığınız patlıcanları ve domatesleri, tuzunu ekleyerek orta ateşte 7-8 dakika daha soteleyin.(isterseniz üzerine 1 su bardağı su ekleyebilirsiniz)
  • Kıymalı sos pişince ocaktan alıp soğumaya bırakın.

  • Besamel sos icin: 
  • Tereyağı ve unu tencerede koyun ve un rengini değiştirene kadar orta ateşte kavurun (olunca mis gibi kokacaktır). 
  • Üzerine sütü azar azar eklerken bir yandan da çırparak karıştırıştırın (topaklanma olursa blendır kullanabilirsiniz)
  • Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alın.

  • Lazanya: 
  • Isıya adayanıklı bir fırın kabını yağlayın ve 1 sıra lazanya dizin.
  • Lazanyaların üzerine biraz beşamel sos dökerek yayın.
  • Beşamel sosun üzerine kıymalı harçtan dökerek yayın. Üzerine tekrar lazanya koyun.
  • Tüm sos ve lazanya bitene kadar bu işleme devam edin.
  • Son olarak en üstteki lazanyalara tekrar beşamel sos dökün ve kaşar peyniri rendesi serpin. 10 dakika kadar bekletin ki lazanyalar yumuşasın.(benim lazanyalar haslama isteyen lazanyalardi ben yarim saat beklettim bu sekilde)
  • 180 derece fırında yaklaşık 15 dakika pişirin. Üzeri tamamen kızarınca dilimleyerek servis yapın.
  • Afiyet olsun.
Dip Not:
Bu lazanya'yi haslama istemeyen lazanyadan yapmaniz gerekli (barilla'nin varmis)ben bulamadim normal lazanyayla yaptim haslamadan, pisirmeden once 30-45 dakika beklettim o sekilde.

6 yorum:

  1. ellerine sağlık görüntüsü harika,Nilay hanımada teşekkür ediyoruz bu arada:)

    YanıtlaSil
  2. tesekkur ederim Aylin hanim yorumunuz beni cok mutlu etti.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık, 1 kez deneyip beceremediğim ama herkesin kolay dediği lazanyayı bu tafile tekrar deniycem :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Nilaycigim aslinda zor degil sadece biraz ugrastirici ama hersey bittiginde yediginiz an ugrastiginiza degdigi anlayacaksin tatlim simdiden afiyet olsun diyeyim ozaman tatlim.

    YanıtlaSil
  5. çok nefis görünüyor.nasılda insanı baştançıkaracak diyeti bozduruverecek gibi.ellerine sağlık fatmacım.

    YanıtlaSil
  6. Ah umutluhayatim hic diyet deme tatil oncesi diyetle aram cok bozuk :(her pazartesi diyete girip carsamba bozanlardanim ya beceremiyorum diyeti hemde hic,onun yerine saglikli beslenmeyi sectim herseyi ye ama asiriya gitme felsefesi birazda boyle devam edeyim bakalim.

    ayrica afiyet seker olsun tatlim guzel gonlune saglik.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....