20 Temmuz 2010 Salı

Peynirli Gondol Kabak (Stuffed Zucchini with Cheese)

Mubarek ayimiz Ramazan yaklasirken menulerimizde hem hafif ,hemde degisik tatlar arzulariz buda Ramazan ayina ozgu bir duygudur.Masalarimizi butcemiz elverdigi sekilde donatiriz Rabbim ne verdiyse rizkina sukrederiz.Bu ayin berketi bir baskadir masalarimiz dolup tasar Elhamdulilah kendimiz,sevdiklerimiz ve ihtiyac sahipleri icin harika sofralar hazirlariz.Sozun ozu iste size o harika sofralariniza ekleyeceginiz harika bir tat!
Etli dolmalari solda sifir birakacak muthis bir tat demem yeterlidir bana kalirsa,deneyin bana sizde hak vereceksiniz.
























Malzemeler
  • 1 kg kabak( ben koyu yesil kabak kullandim)
  • 1 su bardagi rendelenmis beyaz peynir
  • Istege bagli 60-70 gr salam yada 1 parmak sucugun yarimi
  • dere otu yada bir tutam maydonoz
  • kasar peyniri
 Besamel sosu icin:
  • 1 yemek kasigi tere yagi
  • 1 yemek kasigi un
  • 1 su bardagi sut
  • tuz, karabiber
Yapilisi:

Ic harci icin:
  • Kabaklarimizi hafifce soyup  yada sebze fircasiyla hafifce fircalamanizda yeterli.Hic soymasanizda olabilir karari siz verin ben haif fircaladim kabaklari.
  • Kabaklari uzunca kesip iki parcaya ayiralim gondol sekli gibi uzun olacak ve iclerini iyice kabak oyucu veya cay kasigi ile oyalim. 
  • Kaynar suda 13-15 dakika haslayalim. Dikkat, fazla haslanirsa sudan alip borcama yada tepsiye yerlestirene kadar paramparca olur.
  • Bir tabakta peyaz peynirin icine ince kiyilmis dere otu ekleyip karistiralim. Ben maydonoz kullandim bu sefer cokta hos oldu.
  • Yarim parmak sucugu yada sosisi kucuk kucuk dograyin peynirli harcin icine ama cok kucuk olacak, dilerseniz rendeleyebilirsiniz.
  • Tum harci catal yada kasik yardiyla iyice karistirin.
Besamel sosun yapilisi:
  • Kucuk bir tencerede, tereyag ile unu pembelesinceye kadar kavurup azar azar sutu ekleyelim. Kivami koyulasinca cok az tuz ve bol karabiber serpelim.. Altini kapatalim.
  • Haslanan kabaklari suylarini iyice suzdurelim ve hafif yaglanmis borcama alip iclerine peynirli harcimizi dokelim. Uzerlerine icine de girmesini saglayacak sekilde besamel sosu gezdirelim. Rendelenmis kasarla ortup 200 derece firinda, kasarlar eriyip kizarincaya kadar pisirelim ve biraz dinlendirdikten sonra yaninda guzel soslu bir makarnayla servis yapabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....