29 Temmuz 2010 Perşembe

Nar Eksili Dolma Biber (Stuffed Peppers with Pomegranate Minus)

Nar eksisini ben cok seviyorum.Salatala soslarinda ve dolma iclerinde bayilirim nar eksisine ozellikle yaprak sarmasinda yapraginiz eksi degilse,yapraga hos bir eksilik veriyor.Ben bugun dolma biberde kullandim nar eksisini,hadi bakalim tarife gecelim.

















Not:  Malzemeleri azaltip cogaltmak sizin elinizde, biz iki kisi oldugumuz icin malzemelerde bize gore haliyle:)

Malzemeler: 

Ic harci icin:

  • 5 adet dolmalik biber
  • 2 adet orta boy kurusogan
  • 2 adet orta boy domates(birisi rendelenip harcin icinde eklenecek)
  • 1'er cay bardagi pilavlik bulgur ve pilavlik pirinc
  • Yarim cay bardagi siviyag
  • 2,5 corba kasigi nar eksisi
  • 1 corba kasigi salca
  • Tuz ve arzu ettiginiz baharatlar
  • 1,5 cay bardagi sicak su (ic harci icin)
  • 1 corba kasesi sicak su (piserken eklemek icin)
Yapilisi:

  • Once biberleri guzelce yikayip iclerini oyup temizleyelim.
  • Daha sonra siviyagla yemeklik dogranmis soganlarimizi bir tencereye alip soganlar pembelesene kadar kavuralim.
  • Yikadigimiz pirincleri ve bulguruda ekleyip hafif ateste yakmadan 3-4 dk kavuralim.
  • Kavrulma esnasinda rendeledigimiz 1 domates rendesini ekleyelip bir kez daha hafifce kavurduktan sonra,1,5 cay bardagi sicak suyumuzu ekleyip karistira karistira suyunu hafif cekene kadar pilavimizi pisirelim.
  • Suyunu hafif cektikten sonra tuzu,baharatlari ve nar eksisini katip karistirdiktan sonra kapagini kapatip 5dk demlendirelim.
  • Demlenen ic harci temizledigimiz dolma biberlere bir tatli kasigi yardimiyla hafifce dolduralim.
  • Burada dikkat tika basa doldurursaniz piserken pilav biberlerden tasar.Buda hic istemedigimiz bir goruntu yasatir bize.
  • Diger kalan domatesi biberlere kapak olacak sekilde dograyip.
  • Biberlerin agzina dogradigimiz domatesleri koyup,bir tencereye biberlerin agızlari yukari gelecek sekilde yerlestirelim..
  • 1 corba kasesi sicak suyla 1 corba kasigi salcayi eritip biberlerin uzerine dokun.Piserken suyunu cektikce su ekleyebilirsiniz.
  • Orta ateste pisirelim.Pirincler,bulgurlar uzayinca ve biberlerde yumusayinda atesten alabilirsiniz.
  • Yaninda arzuya gore sarimsakli yogurtla servis yapabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. görüntü süper dolma yaparsam bende böyle çekicem valla:))

    ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  2. tesekkurler Aylincigim dolma biber pisince bukadar hos goruntu vermiyor onun icin dolmabiberi pismeden cekmek daha hos oluyor:)

    sevgilerimle optum.

    YanıtlaSil
  3. ohhh mis gibi tam benlik ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık .çokta severim.Ama hiçannemin yaptığı tadı yakalıyamıyorum.Anne eli başka heralde.Bu arada ben anneanneyim kızlarımda benim yemeklerimi beğeniyor.Bu hep böyle devam edecek heralde.Aynı zamanlarda bu işe başlamışız.Sizi izlemeye aldım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. fatmacim canim ellerine saglik
    internette yemekteyiz icin seni mimledim haberin olsun :)

    YanıtlaSil
  6. umutluhayatim afiyet olsun tatlim yarasin:)

    anneanneminyemekleri oncelikle hosgeldiniz ve bu zarif mesajiniz icin size cok tesekkur ederim.beni izlemeye almissiniz cok memnun oldum ayni sekilde bende sizi izliyor olacagim.

    degilmi efendim annemizin o muhtesem tatlarini ne kadar bilsekte gorsekte biz kesinlikle tutturamiyoruz.annecigim biber dolmasini sumak islatip oyle pisirirdi bense ayni tadi yakalamak icin nar eksisi kullaniyorum:)

    Oznurcugum mim icin tesekkurler en kisa zamanda yayinlayacagim insallah izine gitmeden beklerim hepinizi tatlim.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....