16 Temmuz 2010 Cuma

Dondurma Tadinda Ferahlatici Cilek Soslu Muhallebi (Milk Pudding with Strawberry Sauce)

Icimizde cilek sevmeyenimiz varmidir acaba kesinlile HAYIR'dir bu sorunun cevabi eminim.Ne guzel bir nimettir cilek faydalarini say say bitmez.Aslinda faydasindan cok kendini seviyorum ben o mis kokusunu bu yonden biraz sansliyim galiba Ingiltere'de cok guzel cilek tarlalari var.Tarlalara gidip dolasip ve dolasirken istediginiz kadar cilek yiyebilirsiniz soylemesi ayip patlayana kadar:))
Orada guzel vakit gecirebiliyor,piknik yapabiliyorsunuz ve topladiginiz kac kucuk sepet topladiysaniz artik ucretini odeyip mis gibi taze cileklerinizle ve kalbinizde buyuk bir huzurla yuvanizin yolunu tutabilirsiniz.Bu yil gidemedim henuz ama benim kocisi ikna eder etmez cilek kokularini icime cekmek istiyorum.
Cilek tarlalarinin bol olmasi marketlere ve tarlaya gidemeyen insanlarada yariyor tazecik cilekleri gidip buyuk marketlerden uygun bir fiyata alabiliyorsunuz ki cilek mevsimindeyken eger cilek mevsimi degilse bu fiyat 2'ye yada 3'e katlanabiliyor.Cenem dustu yine degilmi?
Yaz mevsimine yakisacak harika bir tarif veriyorum serinmi serin,ferahmi ferah artik yorumlari size birakiyorum.
Hadi o zaman tarife gecelimmi?






















Malzemeler (4-6 Kişilik)
Muhallebi için:
  • 3 Su Bardagı Sut (600 ml.)
  • 2 Çay Bardagı Seker(150 gr.)
  • 1 Çay Bardagı Un(45 gr.)
  • 2 Tatlı Kasıgı (tepeleme) Mısır Nisastası
  • 1 Cay Bardagı Hindistan Cevizi
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi
Çilek Sosu için:
  • 600-700 gr. Cilek (Püre halinde cilek yaklasik 2 su bardagı olacak)
  • 3 Yemek Kasıgı (tepeleme) Seker
  • 1 Yemek Kasıgı (tepeleme) Mısır Nisastası
  • Yarim  Su Bardagı Su (100 ml.) 
Yapilisi:
  • Muhallebi malzemelerini bir tencereye koyun ve orta ateste, cırpma teli ile sürekli karistirarak pisirin.
  • Karisim kaynamaya baslayinca, ocagi kapatin.
  • Ara ara karistirarak ilinmasini bekleyin ve topak topak olmasini onleyin.
  • Muhallebi iliyinca, üzerinde bir parmak kadar boşluk kalacak şekilde kaselere paylaştırın.
  • Cilekleri yikayıp,  rondoda cekerek pure haline getirin.
  • Kucuk bir tencereye, cilek puresini, suyu, sekeri ve nisastayı koyun.
  • Orta ateste karisim kaynayincaya kadar ara ara karitirarak pisirin.
  • Sos kaynamaya baslayınca, atesi kisin ve 10 dk. pisirip, ocagı kapatin.
  • Arada karstirarak ilinmasini saglayin.
  • Iliyan sosu muhallebilerin uzerine ekleyin.
  • Soguyunca uzerlerini strech film ile kapatarak buzdolabina kaldirin ve servis etmeden once en az bir gece bekletin.
  • Arzuya gore cikolata rendesi,hindistan cevizi veya naneyle susleyebilirsiniz.Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. elleinize sağlık çok güzel olmuştam bir yaz tatlısı.sevgilr

    YanıtlaSil
  2. cok tesekkur ederim mesaj yazan ellerinize ve o guzel gonlunuze saglik canim

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık ,nefis görünüyor,yaz için serin ve hafif bir tatlı olmuş,afiyet olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık,çok güzel görünüyor kuzum! :*
    Bayılıyorum meyveli / sütlü tatlılara..
    Hayırlı,tatlı cumalar,öpüyorum gönülden

    YanıtlaSil
  5. bloguma hosgeldiniz mehtap hanim sefalar verdiniz.cok tesekkur ederim guzel mesajiniz icin ayrica cok sirin bir blogunuz var bundan sonra SIk sIk ziyaretciniz olacagim insallah...


    pepelam cok tesekkurler canimin ici seninde cuman hayirli olsun gulum.bende optum seni ve kucuk prensesimi Allah'a emanet birtanem.

    sevgilerimle

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....