15 Haziran 2010 Salı

Mangal vakti:)

Havalarin isinmasiyla her yerde mangal,barbeku ve izgara kokularininda yukselmeside beraber oldu.
O kokular yokmu insani mahvediyor buram buram gelip kandiriyor sizi haydi birde sen mangal yakta soyle guzel yumusak yumusak etlerini, sebzelerini pisir diyor.
Buraya kadar hersey iyi hosta ya benim gibi bahcesi olmayanlar, mangali olmayanlar ne yapacak ?Dumurmu olacagiz? Yok oyle yagma bende yapicam iste bahcemde mangalimda olmasada bende barbeku yapacagim:))
Ama nasil en pratik ve guzel yontem firininizin izgara bolumu ha benim firinimda izgara bolumu yok diyorsaniniz,belkide griliniz vardir!
Benim grillim buna benzer birsey bende bunda gayet guzel barbekuler yapiyorum.





















Ama genellikle firinimin izgara bolumunu kullaniyorum.. kokusu mangalinki gibi olmasada mis gibi tavuk sisler,patlican ve biber kozluyorum.

















Gelelim simdi tarife tavuk sisler icin,

Malzemeler:
  • 1 kilo mangallik dogranmis tavuk gogsu, kasabiniz yada siz tavuk gogsunu alip evde dograyabilirsiniz.
  • Kanat yada tavuk inciklede yapabilirsiniz.ben genellikle sisi tercih ediyorum.
  • malzemeler kisi sayisina gore fazlalastira bilirsiniz.

Terbiyesi icin,
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı zeytin yağı
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 1 baş sarımsak
  • 1 çay kaşığı kırmızı biber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılısı:

  • 1 baş sarımsağı temizleyip, havanda ezin.
  • Tavuk hariç diğer tüm malzemeleri bir kabın içinde karıştırın.
  • Daha sonra tavukları bir derin kaba alın ve bu sosla birlikte güzelce harmanlayın.
  • 1 gece buz dolabında kabın üzeri kapalı bekledikten sonra ertesi gün güzel bir mangal için tavuklarınız hazır.
  • Firin izgarasinda yada grillde arkalı önlü pişirdiğiniz tavukları sıcak olarak yaninda patlican yada bol kuru soganli salatayla servis yapabilirsiniz.
  • afiyet olsun

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
    Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
    Dua ve sevgilerimle....