21 Ocak 2011 Cuma

Kremali Havuclu Kek (Carrot Cake with Cream)






Ey Allahim,                                                                                             


Bana oyle bir irade verki,
Birgun yenilip,
Icimdeki seytanin kurallarina dogru yonelirsem,
Bu bir dusunce ise,Dusuncemi.
Bu bir adim ise,Ayagimi.
Bu bir uzanma ise,
Elimi durdurabileyim.
Amin!
Cumaniz mubarek olsun arkadaslarim...


Merhaba sevgili okurum.Uc gundur hastaydim acaip bir karin agrisiyla cebellestim Allah'a cok sukurler olsun bugun daha iyim.Ilaclarimi alip bol bol dinlendim kendimi toparladim Elhamdulillah,ama aklimda hep buradaydi.Yattigim yerden arkadaslarimi takip ettim ziyaretlerde bulundum.Gunduzleri bol dinlenip uyuyunca gece uyamadim bir turlu.Bende kendimi iyi hissedince attim kendimi mutfaga gecenin bir yarisi (saat 3) ve bu mis gibi tarcin,ceviz kokan keki yaptim.Inanin evin ici harika kokuyor bu yuzden bile durmadan yapabilirim bu keki :)

Sevgili arkasim Sevdacigimin 2. oglu benim minik askim Enes'te cok seviyor bu kekimi gece bunu yaparken hep o aklima geldi...

Firsatim olursa aksama paketleyip yollayacagim minik aska :) 

Bugun hava cok guzel hafif bir soguk var ama onunla beraberde harika  bir gunes var disarida islerimi bitirdigimde huzurlu bir yurus yapmak istiyorum.

Lafi fazla uzatmadan tarife geceyim ben,


Kremali Havuclu Kek

Kek icin Malzemeler:
  • 3yumurta
  • 1su bardagi seker
  • Yarim su bardagi sivi yag
  • Yarim su bardagi rondoda parcalanmis ceviz
  • 3 havuc rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • Elenmis un (aldigi kadar ne koyu olcak hamur, nede cok akici normal kivamda)
:Kremasi icin Malzemeler:
  • 2,5 su bardagi sut
  • 1,5 corba kasigi seker
  • 1,5 corba kasigi un
  • 1,5corba kasigi nisasta (misir yada bugday farketmez)

Yapilisi:  
                                  
  • Firinizi 165 dereceye ayarlayin.
  • Kek malzemelerı sırayla cırpın ve yaglı kagıt serılmıs yuvarlak kelepcelı kalıba hamuru dokun 
  • 165c fırında pısırın
  • Kek piserken kremayi hazirlayalim.
  • Krema malzemelerini bir tencereye alip ocakta koyulasana kadar cirpma teli ile karistira, karistira pısırelım.
  • Kremanin topaklanmamasi icin pistikten sonra arada karistiralim.
  • Kek pısıp soguduktan sonra uzerıne yıne sogumus olan kremamızı spetulayla yardimiyla yayalım.
  • Hındıstan cevızı, tarcin yada kakaoyla uzerını suslıyelım.
  • Afiyet olsun!



 Herkese mutlu bir haftasonu diliyorum.Yeni tadlarda bulusmak duasi ile......


17 yorum:

  1. Allah'ımm bu nası kek böyle, sanki pahalı bir restoranın prof. aşçısının ellerinden çıkmış. muhteşem gözüküyor, bayılırım havuçlu keke zaten :) ellerine sağlık. bu arada yazılar, üstlerini seçmeden okunmuyor tatlım. sevgiler

    YanıtlaSil
  2. canim cok tesekkur ederim guzel yorumun icin.

    yalniz 'yazilar ustlerini secmeden okunmuyor'anlamadim o kismi tatlim ya.bende hersey normal gorunuyor...

    YanıtlaSil
  3. offf şahane görünüyo
    ellerine salık canımmm...

    YanıtlaSil
  4. Vuu!
    Ellerine sağlık.Mis gibi olmuş:)
    Bu keki 7/24 pişirip,yiyebilirim.Eşim de çok seviyor.Bende hatırası derin..
    Bu arada çok geçmiş olsun gülüm,inşaAllah daha iyi olursun:(
    Muhabbetle

    YanıtlaSil
  5. Adasim cok tesekkur ederim tatlisim afiyet olsun gulum.hihiiii.


    Pepelam canim cok sagol bugun daha iyim canisi,evet bende cok seviyorum bu keki.

    Anacigim bol bol yapardi her haftasonu.unutmadan dun senin kulaklari cinlattik tatli ,tatli betusle beraber haberin ola araniyorsun kulubte.

    Allaha emanet ol gulum.

    YanıtlaSil
  6. cnm ilk baktığımda kahverengiydi tabanda, yazılar da koyu renk olduğu için, yazıyı seçmeden okunmuyodu, şimdi farklı bir bilg.dan bakıyorum, taban beyaz ve her şey normal okunuyor :))

    YanıtlaSil
  7. ay yesilim geri dondugun icin cok tesekkur ederim. bende oturumu kapatip kontrol etmistim bir sorun yoktu:)cicegim ama cok korktum inan bir sorunmu var diye,

    Hayirli geceler cicegim...

    YanıtlaSil
  8. Canım nasıl oldun?
    Mutlu pazarlar diliyorum!
    (Blogun hata veriyor tatlısı:( Sende de öyle mi acaba?)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyorlar.önceden de söyledim mi bilmiyorum ama ben blog açtığında ilk makyaj temalı olur zannetmiştim,öyle bir ikinci blog açmayı düşünüyor musun ?

    YanıtlaSil
  10. Simacigim iyim canim Allah'a sukurler olsun az da olsa kendime geldim.
    blogum nasil bir hata veriyor cansisi ya bende hersey normal gorunuyor bidenesi.



    prettyflowery,
    hosgeldin bloguma sanirim kadinlar kulubunden takip ediyordun beni ve makyajlarimi ama senin nickini bilmiyorum tatlim.Hangi nicke sahipsin gulum.
    ikinci bir blog acmayi dusunmuyorum canim makyaji hobi olarak yapiyorum ve yapacagim ama pisirmek benim hayatimin bir parcasi sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. fatmacım tatlım ellerine sağlık enfes olmuş bu kek bayıldım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Fatmacim canim cok gecmis olsun oncelikle. Daha iyi olmana sevindim. Hava ne kadar guzel degil mi son gunlerde. Gunes isitiyor icimizi.. Ben de hafif soguya ragmen cikip yuruyus yaptim gunesin keyfini cikardim:)
    Kek enfes gorunuyor gulummm. Kokusunu tahayyul edebiliyorum... Ellerine saglik. Fatma'm keske daha yakin olsak, elimizde kahvelerimiz bir yandan keklerimizi boreklerimizi yesek yaninda da koyu bir muhabbet. Ne guzel olurde degil mi?
    Sevgi ve muhabbetlerimle canimcim.

    YanıtlaSil
  13. Sevilcigim ziyaretin icin cok tesekkur ederim canim mutlu ettin beni,sevgilerimle....


    Sevdecigim canim benim cok sagol evet iyim cok sukur havalar guzeldi ama bugun yagmuru gorduk yine acaip soguk basladi burada...

    Ah nasil ozledim gunesin altinda doyasiya yurumeyi baharin gelmesini iple cekiyorum.canimin ici su uzaklik olmasa ah insallah bir gun bizde bir bulusma yapariz be gulum inan cok isterim yolun London'a duserse ilk aklina ben geleyim.muhabbetin alasini yapariz bidenesi optum...

    sevgi ve muhabbetle canisi

    YanıtlaSil
  14. canımcığımmm,selamlar güzel yüreğine...
    üzerindeki inciboncuklarla nasılda hanımefendi asaletinde olmuş anlatamam.sunumunda pek gösterişli.
    ne diyim balım,
    eline sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Cok tesekkur ederim guzel yurekli arkadasim.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

    Sevgiler

    Selma&Aslı

    YanıtlaSil
  17. Ben tesekkur ederim etkinliginizde tarifimi yayinladiginiz icin.

    sevgilerimle....

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....