25 Nisan 2012 Çarşamba

✿ Cikolata Soslu Mozaik Pasta ✿ Mosaic Cake with Chocolate Sauce


Neredeyse 1 haftadir araliklarla yagan yagmur,bugun siddetini biraz daha arttirdi.Geceden beri rahmet bosaliyor gokden,havamiz yine gri,bilemiyorum belki aksama dogru gunes bize biraz goz kirpabilirmi?!...
Bugun Ecrin Dila 5 aylik oldu nede cabuk geciyor zaman diye dusunmuyorum onunla doya,doya geciyor...
Ve yine bugun,sevdicegimin dogum gunu.
iyiki dogmus,iyiki Rabbim bizi birbirimize dugumlemis sukurler olsun ona...

Yagmurlu bir haftada bebekle alisverise bile cikamadim,evdeki olan malzemelerle bir pasta yaptik babamiza henuz kizim bana yardimci olamiyor ama pastayi yapmam icin verdigi zaman bana en buyuk yardim :)pastayi kizimin renkleriyle susledim onun eli degmiscesine:)
Sevdicegin sevdigi tatlarla bulustu,benim sevgimle harmanlandi ortayada cikolata kaplamali Mozaik Pastamiz cikti....



Cikolata Soslu (kaplamali) Mozaik Pasta

Malzemler:

  • 350 gr petibor biskuvi( 2 paket)
  • 100 gr margarin yada tereyagi(ben tereyag kullandim)
  • 3 yemek kasigi kakao
  • 1,5 cay bardagi toz seker
  • 1,5 cay bardagi sut
  • 1 su bardagi iri cekilmis ceviz
Cikolata Sos icin:
  • 1 paket krema
  • 150 gr bitter cikolata
Yapilisi:
  • Tereyagini tencereye koyup eritin,eridikten sonra ocagin altini kapatin.
  • icine toz seker,sut ve kakaoyu ekleyip iyice karistirin.
  • biskuvileri genis bir kapta elinizle kucuk parcalara parcalayin,cevizide ekleyip,biskuvilerin icine elde ettigimiz karisimi ekleyip yavasca biskuviler ezilmeden karistirin.
  • karisimi stretc film yada yagli kagit serili kelepceli pasta kalibina yavasca bosluk kalmayacak sekilde bosaltin.
  • saglam bir kasik yada bir kavanoz altiyla yavasca karismi bastirip duzleyinki pastada bosluk kalmasin...
  • pastayi buzluga kaldirip 3 saat bekletin...
  • cikolata sosu icin;tencereye kremayi alin,krema isinmaya baslayinca cikolatayi parcalayip kremanin icine atin ve hizli bir sekilde karistirin.
  • cikolata eriyip kremayla iyice bulustuktan sonra krema kaynamadan,kremayi ocaktan alin...
  • krema soguduktan sonra,buzluktaki mozaik pastayi ters cevirip servis tabagina alin.kremayi uzerine dokun ve kenaralarinida spatula yardimizyla kaplayin...
  • pastayi dilediginiz sekilde susleyebilirsiniz...
  • pastayi hemen servis edecekseniz krema dokuldukten sonra 1 saat buzdolabinda bekletin eger benim gibi sabah yapip aksama ikram edecekseniz buzlukta bekletip ikramdan 1-2 saat once cikartip buzdfolabinda bekletin...
  • simdiden afiyet olsun...

Aksama pratik ama cok lezzetli bir pastamiz oldu.
simdi ben Ecrin uyurken mutfagin yolunu tutayim aksama yemek yapilip,ustune ev temizlenecek!...

Mutlu Gunler

12 yorum:

  1. nefis görünüyor pasta, nefis:) ve birlikte nice yıllar dileyeyim ben de eşine ve size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkurler muminecigim,Rabbim cumlemize saglikli,hayirli,mutlu bir yasam nasip etlesin...Amin!

      sevgilerimle...

      Sil
  2. görüntüsüne bayıldım ki tadı nasıldır kimbilir ellerine sağlık galiba bebek olunca bir pasta yapımlık zaman bile ne kadar büyük bir ödül oluyor değil mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hic sorma Mine onunla vakit gecirmek cok zevkli,uydugundaysa hemen basliyorum bir isin ucundan tutmaya...
      haliyle butun is anneye bakiyor,annelik cok guzel ve o kadarda yorucuymus vesselam...

      yeterki kizim iyi olsun ben iki ayagimi bir papuca sokmayada raziyim...:)

      sevgilerimle...

      Sil
  3. Nice mutlu yillara hep birlikte canim.
    Elien saglik olsun. Cok guzel gozukuyor. Ozellikle ustu ne kadar duzgun harika olmus..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler canim Amin diyorum guzel dilegine,cikolata sosunda krema olunca,kremayi pastanin uzerine dokup evire, cevire kremayi yayinca duzgun oluyor.spatula kullaninca olmuyor malesefff...

      Allaha emanet...

      Sil
  4. Dolma dosyasına katkın için teşekkürler komşum. Bu çikolatalı akıl çelen cinsten olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim komsum asil ben tesekkur ederim,boyle guzel bir dosya hazirladigin icin emeklerine saglik...

      Muhabbetle...

      Sil
  5. pasta cok nefis gorunuyor:) demek 5aylik bir prensesle birlikte yapildi bu pasta. simdiden ogreniyor yani:))
    esinize hayirli yillar sizlerle birlikte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. agac yasken egilirmis annesi mutfak meraklisi olunca kizida mecburen mutfakta buyucek...

      cok tesekkurler guzel dilekleriniz icin...

      Allaha emanet olun...

      Sil
  6. O nasil bir pasta goruntusudur o, masallah ellerine saglik diyorum :)

    YanıtlaSil
  7. tesekkurler Seymam...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....