7 Nisan 2010 Çarşamba

Sebit Mantisi ve Diyet !.....(mantissa of Sebit)

Evet yanlis duymadiniz diyetteyim!cok zorlu bir donem beni bekliyor ama sonunda mutluluk var boyle olunca herseye katlanabiliyorum.

Sebit mantisi'ni onceden yapip resimlemistim sizler icin, cok kolay cok lezzetli afiyet olsun!.....


















  • Sosu icin:
  • 300gr kiyma
  • 4-5 kasik zeytinyagi
  • 3 orta boy sogan
  • 2 su bardagi rendelenmis domates veya 1 konserve kutusu dogranmis domates(ben bu sefer bunu kullandim).
  • 5-6 sivri biber
  • bir su bardagindan biraz az sicak su tuz,karabiber
  • pulbiber

  • hamuru icin:
  • 5 tane hazir tortilla yani lavas ekmegi
  • eger ben kendim yogurup yapmak istiyorum diyorsaniz.
  • hamuru icin:
  • 3 su bardagi kepekli un ve 1.5 su bardagi beyaz un 10 gramcik yas maya
  • biraz tuz ve alabildigi kadar ilik su hamurun durumuna gore azaltip cogaltabilirsiniz.

  •  Hazirlik:
  • once sos yapilacagi icin once sosun tarifini vereyim.
  • soganlari incecik dograyin ve siviyagda biraz kavurun daha sonra biberleri dograyin ve onlarida soganlarin icine atinki buharinda pissin.kiymayi ekleyin birkac kez cevirin sicak suyu ekleyin yarim saat kaynatin suyunu cekene kadar en sonuna tuz,karabiber ve pul biberide ekledikten sonra sosunuz hazir olcak.
  •  Hazirlanisi:
  • bir kabta un,maya,ilik su ve tuzla bir hamur hazirlayin.hamurdan 1.5 yumurta buyuklugunde 20 tane bezeler ayirip kepekli un yardimiyla bu bezeleri tabak buyuklugunde yufkalar acarak bunlari teflon tavada yada sacda pisiriniz.
  • hazir tortilla(lavas)kullanacaksaniz bunlarida teflon tavada 2 tarafli isitin.
  • aralarina yapmis oldugunuz sostan koyarak 4 veya 5 kat yapin.
  • bir tavada 2-3 kasik siviyag veya tereyagla mix yaparakta olabilir 2-3 kasik su 2 kasik salcayi ve kirmizi biberi kizdirin.yapmis oldugunuz sebit mantisinin uzerine sarimsakli yogurt ve bu sosu eklerseniz super olur.arzuya gore kekik,nane ve sumakta kullanabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....