20 Nisan 2010 Salı

Kucuk bir gezi & Windsor Kalesi(Castle)

Herkese merhabalar uzun bir ara verdim istemedende olsa en sonki yazimda diyette oldugumu belirtmistim.fakat pek basarili bir diyet diyemeyecegim sadece 1 kilo vererek dondum araniza bunada sukur hala devam etmekteyim,ama diyet olarak degil saglikli beslenme olarak:)))

Size iki hafta once esimle gittigimiz Windsor Kalesinden bahsetmek istiyorum.Bizim icin cok guzel bir gundu kendimi Istanbul'da Rumeli Hisari'nda hissettim bu kale o duyguyu yasatti bana, Istanbul benim ilk yarim derler ya benim icinde oyle.10 yil yasamistim istanbul'da cocuklugum orada gecti.Neyse lafi uzatmayayim!........

Dünyanın en eski ve en büyük kalesi olan Windsor Kalesi, kraliçenin resmi konutudur.Kralice hafta sonlari burada kaliyor ve resmi torenlerini burada gerceklestiriyor. İngiltere'nin 900 yıllık tarihine şahitlik etmiştir. Kale 268 tenis sahası büyüklüğündedir. 1992 yılında kalede çıkan yangın, yaklaşık 100 odaya zarar vermiştir. Şans eseri bu odaların bir çoğu boş olduğundan, kraliyet sanat koleksiyonunda bulunan paha bicilmez herhangi bir eser zarar gormemıstır. Kalede Rembrandt, Rubens, Canaletto,Leonardo da Vinci Gainsborough gibi sanatcıların eserleri bulunmaktadır. Yine kalede yer almakta olan Kraliçe Mary'nin oyuncak bebek evi, dünya üzerindeki en ünlü oyuncak bebek evi olma özelliğini korumaktadır. Buckingham Palace maketi gercegini yansitacak kadar gercekciydi, oyuncaklari karanlik, isigin cok az oldugu bir yerde sakliyorlarki zamana ve gunes isiklarina maruz kalmadan korunmasini sagliyorlar.Malesef fotograf cekemedim kalenin icerisinde cekim yasak oldugu icin.Biz cok buyulendik ama ne kadarda buylensemde bizim eserlerimiz, mimarimiz sanki baska yerde yok gibi cokmu egoistim ne:))) memleketi ozledim ondandir.


















































Kalenin icinde bulunan St.George's Chapel gittigimiz gun acik degildi malesef.....




























 

     

  Kalenin diger girisinde bulunan uzun yuruyus yolu,                        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....