23 Kasım 2010 Salı

Nefis Pratik Ev Baklavasi

Merhabalar efenim;
Bir bayramida hayirlisiyla yedik bitirdik bakalim.Rabbim yenisine kavusturmayi nasip etsin,umarim herkes diledigi gibi, istedigi gibi ve sevdikleriyle dop dolu bir bayram yasamistir.Bizim bayramlar gurbette malesef cok cabuk ve birazda durgun geciyor bizim icin bayramin suresi 1 guncuk!Ne yapalim buna sukur ediyoruz gidip geldigimiz sevdigimiz dostlarimizda gecirdik bizde bu guzelligi,bayramda iki farkli tatli yapmistim ama bir turlu ekleyemedim.
Bugun evdeyken tarifin birini eklemek istedim hadi bakalim tarife gecelim,iyi seyirler efenim.



Malzemeler:

Hamur icin:
1 adet iri yumurta
1 paket kabartma tozu
1/2 (yarım su bardagı) süt yada su
150 gram erimis tereyagı
aldığı kadar un (4,5 su bardagı civarı)
1 paket nisasta (hamuru acmak icin)

Uzeri icin:
100 gram tereyagi ve 1 su bardagi siviyag

Serbet icin:
5 su bardagi seker
4 su bardagi su
4-5 damla limonun suyu

Ici icin:
3 su bardagi dovulmus ceviz




Yapılısi;
  • Hamur malzemelerinin tümünü geniş bir yoğurma kabına alın ve yoğurma kabından ayrılacak kıvama gelinceye kadar yoğurun.
  • Hamurun toplanması için üzerine nemli bir bez örterek yaklaşık yarım saat kadar dinlendirin.
  • Dinlendirdiğiniz hamuru 30 eşit parçaya ayırın ve elinizle yuvarlayın. Hazırladığınız bezeleri nemli biz bezle örtün.
  • Bezelerden her birini nişasta serperek önce pasta tabağı büyüklüğünde açın ve üst üste koyun.
  • Açtığınız ilk 10 bezeyi baklavayı yapacağınız tepsi büyüklüğünde açın. Baklava tepsisini tereyağı ile yağlayın. Açtığınız 10 kat hamuru tepsiye döşeyin ve üzerine cevizin yarısını yayın.
  • 2 nci 10 kat için de aynı işlemi uygulayın ve üzerine ceviz serpin.
  • Son 10. kata aynı işlemi uygulayarak yufka açma işlemini bitirin ve dilediginiz sekilde dilimleyin. Üzerine erittiğiniz tereyagi ve siviyag karisimini sicakken baklavanin uzerine gezdirin.
  • 200 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri nar gibi kızarıncaya kadar pişirin. Pişen baklavayı soğumaya bırakın.
  • Baklava soğurken şerbet için gerekli malzemeyi tencereye alın ve 10-15 dakika kadar kaynatın.
  • Hazırladığınız sıcak şerbeti soğuyan baklavaların üzerine dökün.
  • 4-5 saat yada birgun dinlendirdikten sonra servis yapın.
  • Afiyet Olsun
















7 yorum:

  1. of of ev baklavası bayılırım:) ellerine sağlık ciddi bir emek istiyor bu mereti yapmak harika görünüyor eminim çok da lezzetlidir.ha bir de ben nedense baklavanın üst kısmını değil de alt katını yemeyi daha bir seviyorum şerbetli yumuşak oh mis:P

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin canım..
    Baklava nefiss gözüküyor,ellerine,emeğine sağlık..
    Hep annem yapıyor biz yiyoruz..
    Çok fazla tatlıyla aram olmadığı için yapımıyla ilgilenmedim fakat,şöyle bir baktım da,düşündüğüm kadar zor değil gibi :)
    Belki bigün cesaretimi toplayıp ben de yapabilirim :))
    Mutlu akşamlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  3. sochiccigim bende cok seviyorum baklavayi ve ozellikle senin gibi alt katini batramda cok yedim sinirimi astim ve kilolarida aldim seker simdide rejimdeyim artik resmiyle idare ediyorum vallahi.evet baya ugrastirici oluyor ama toplam 1.30 saatimi aldi yapmasi gayet pratik canim.


    Zelihacigim canim benim hosbulduk.tesekkur ederim canim bende turkiyedeyken hep annemle beraber yapardim.buda benim ilk baklavam yalniz basima yaptigim.inan cok pratik canim basta bend ecok korkuyordum tutturamam diye ama tarife uyunca gayette guzel yapiliyormus.cancagizim sana huzurlu aksamlar gulum.

    YanıtlaSil
  4. tatlım ellerine sağlık, vallahi muhteşem gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  5. Baklava nefis görünüyor ellerinize sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. yemyesildeniz cok tesekkur ederim canim.

    anneannenin emekleri Allah razi olsun sizinde begenen gonlunuze saglik efenim.

    sevgiyle kalin.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Fatmacım, baklava nefis duruyor. Ben bu bayram yapmadım biraz özleyince yapacağım inş. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....