4 Ekim 2012 Perşembe

☁ ☂ Kahvaltilik Acili Sos ☂ ☁


Eylül toparlandı gitti işte
Ekim falan da gider bu gidişle
Tarihe gömülen koca koca atlar
Tarihe gömülür o kadar  


Evet once sonbahar geldi,Eylul bitti Ekimde bitiverir hemen! 
omur dedigin takvimden dusen kagit parcalari sadece....

Bugun Turgut Uyarin ''Aciyor'' siirinden bir bolumle acmak istedim...
Huzunlendiriyor bu sonbahar beni bir balik olarak hassas duygularimi dahada zayiflatiyor :)
Ama seviyorum ben bu sonbahari,her sonbaharda,disarida yagmur varken iceride sukur,dua,Teoman(Istanbul'da sonbahar) Kargo (sonbahar) ve bir fincan kahve eksik olmaz bizde :) cok sukur...

Sonbahar huzun ayida olsa asil hasat zamanidir.
Yazlik yiyecekler itinayla.temizlenip ya kurutulur kilere istiflenir yada dondurucuya paketlenir...
Kimisi konserve olur,kimisi tursu tam renk cumbusudur aslinda Sonbahar!..



Bende elimden geldigince degerlendirmek istedim bu guzel hasat mevsimini...

Malum burada TRdeki gibi guzel taze sebzeleri bulmak pek mumkun olmuyor,buluncada kacirilmadan alinip paketlenmeli hemen...

Kahvaltilik kanepeler icin bir suru tarif vardir,ezmesi,acukasi,muhammarasi vs....

Bense babaannemin ve annecigimin yani ailemin bas yapitlarinin yaptigi,acili sostan yaptim.
Kis gunleri icin cok ama cok guzel ozellikler misafirleriniz icin harika bir lezzet!...



Kahvaltilik Acili Sos
  
 Malzemeler:
(malzemeleri istege gore azaltabilir ve cogaltabilirsiniz,malzeme listesi benim kullandigim olculerdir.)
  • 5 kilo olgun domates
  • 1kilo kirmizi salcalik biber
  • 1kiloya yakin cok aci olmayan sivri biber
  • istege gore 2-3 adet kucuk acibiberlerden
  • Yarim su bardagindan biraz fazla siviyag
  • damak tadiniza gore alabildigi kadar tuz
 Yapilisi:
  • Tum malzeme yikanir ve hepsi ayri olacak sekilde  cok kucultmeden robottan gecirilir.
  • siviyag cok buyuk boy bir tencereye alinir,sivri biberleri atip biraz olduruyoruz ama cok fazla degil!
  • Ardindan domatesleri ekliyoruz ayni tencereye ve yarim saat orta ateste kaynatiyoruz.
  • Daha sonra kirmizi biberleri ekleyip biraz kayanatiyoruz.
  • Malzemeyi 2 tencereye paylastirip kaynatirsaniz islem daha kisa ve basarili olacaktir,once orta daha sonra kisik ateste suyunu cekene kadar kaynatiyoruz.takriben 4-5 saat bu islemin bir zahmeti yok sadece arada sirada karistirmak gerekiyorki tencerelerin dibi tutmasin...
  • suyunu ceken ve ozlesen sosa damak tadiniza gore tuzuda ekleyip biraz daha kaynatiyoruz.
  • daha sonra sogumasini bekliyor kavanozlara yada tehlikeli olmayan plastik kaplara koyarak dondurucuya gonderiyoruz.
  • kisin soguklarda sifa niyetine sicacik ekmek,pogaca,acmayla cayin ve peynirin yaninda misler gibi yiyoruz.
afiyet sifa olsun efenim...

Mutlu gunler

Happy Thursday

 

3 yorum:

  1. hem son hem de ilkbaharı çok seviyorum soğuk olmasın çok sıcak da :) kahvaltıya sizdeyim nefis bir sos ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Kavanozlar çok şık.

    YanıtlaSil
  3. Canim eline saglik olsun. Tabaklar sunum harika her zamanki gibi..
    Masallah.
    Ekmek uzerine cek ye o kadar diyor. Diyetim olmasa oh oh..Yerdim..
    Ama benim pembe cekete girmem lazim..
    Size afiyetle tuketme diliyorum ..
    Opuyorum o tatli kizini da seni de..

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....