29 Aralık 2010 Çarşamba

Chocolate-Caramel Shortbread (Cikolatali-Karamelli Kurabiye)


Merhabalar efenim nasilsiniz?Umarim herkes ve hersey  iyidir beni sorarsaniz(mektup gibi oldu hi,hi,hi)bende iyim ama Xmas tatilinin verdigi rahaveti henuz atlatamadim.Sevdicegim 5 gunluk tatilin ardindan bugun ise yeniden basladi 2 gun calisip tekrar tatile girecek bu seferde yeni yil tatili icin,bende esim yokken tatilde denedigim tarifi bloguma ilistirivermek icin geldim.Malumunuz esler evde olunca net aleminde vakit gecirmemiz bir okadarda zor oluyor.Sevgiliyle gecirilen her vakit bir omre bedel oluyor kanimca :)

Bugun sizlerle Chocolate-caramel shortbread'i sumak istedim yani cikolatali-karamelli kurabiye bildigimiz kurabiyelerden biraz farkli goruntude ve tatda.Tepside yapilip kesilerek servis yapilan harikami harika ve bir o kadarda tehlikeli kalori bombasi desem yeridir.

Sozu fazla uzatmadan tarifime geceyim.


 Chocolate-Caramel Shortbread

Malzemeler:

Alt taban(kurabiyesi icin)
  • 115 gr.margarin yada tereyagi
  • 175 gr.un
  • 55 gr.esmer seker
Orta kat(karameli icin)

  • 175 gr. tuzsuz tereyagi
  • 115 gr.esmer seker
  • 3 yemek kasigi Golden Syrup yerine misir surubu veya suzme balda kullanabilirsiniz.
  • 1 kutu condensed milk yani yogunlastirilmis tatli sut

Uzeri icin: 
  •  200 gr. parcalanmis sutlu cikolata
Not: Golden syrup misir surubundan daha tatli olan seker pekmezidir.recel ve pasta kremalarinda kullanilir.
        Condensed milk yogunlastirilmis cok sekerli sut yine pasta kremalarinda kullanilir.sanirim artik bunu Turkiye'de bulmak mukun.    

Alt tabanin yani kurabiyenin yapilisi:
  • Oda sicakligindaki tereyagini,unu ve sekeri karistirma kabina alin ve yumusak kivamda bir hamur elde edene kadar yogurunuz yada elinizde guclu bir mikser varsa onunlada yogurabilirsiniz.
  • Elinizdeki hamuru yaglanmis kare veya yuvarlak 23 cm veya bir kac santim buyuk ebatlarda olan firin tepsisine guzelce duzgun bir sekilde yerlestiriyoruz.
  • Onceden isitilmis 180 dereceli firinda uzeri pembelesene kadar pisiriyoruz.
Karamelin yapilisi:
  • Tereyagi,sekeri ve golden syrup'u ve katilastirilmis sutu sos tenceresine alin.Kisik ateste karamelize hale gelene kadar karistirarak sIkIlasmasini sagliyoruz,.6-8 dk pisiriyoruz.
  • Karamel pistikten sonra iliyinca buzdolabina kaldiriyoruz.Karamel soguduktan sonra tepsideki pismis olan kurabiyenin uzerine duzgun bir sekilde yayiyoruz.
  • Uzeri icin parcalanmis sutlu cikolatayi benmari usulu eritip.karamelin uzerinebir  spatula yardimiyla yayiyoruz.
  • Kurabiyeyi buzdolabinda cikolatasi donana kadar 2-3 saat dinlendiriyoruz.Daha sonra keskin bir bicakla kucuk kucuk kare yada dikdortgen seklinde keserek servise hazir edebilirsiniz
  • .Afiyet olsun.



 Bir sonraki postta gorusmek uzere hersey gonlunuzce olsun!
Sevgi ve muhabbetle,


8 yorum:

  1. off muhteşem canım, ellerine sağlık. benim bu tarifi denemem mümkün değil, gerek malzemeler gerek gr'la ölçü olduğu için ama görüntüsü bana yetti :)) Allah'a emanet canım.

    YanıtlaSil
  2. yemyesildenizim tesekkur ederim canim haklisin malzemeler yabanci gelebilir ama artik hepsi Tr'de var sanirsam.olculeri gramla verdim cunku az yada fazla malzeme oldugu zaman tarif tutmayabilir gulum.sen en iyisi bir digital mutfak tartisi yada plastik olcu cuplari al bebem ozaman rahatlikla deneyebilirsin bu tarifi sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Hamdolsun iyiceyim senden haber alınca daha iyi oldum :)
    Aslında eskiden ne güzelmiş,mektuplar yazılır,heyecanla cevabı beklenirmiş,herşey sanki daha bi başkaymış..
    Şimdi de güzel tabi :)
    Anında bağlantı kurabilmek,haber alabilmek..
    Nefis tarifleri görebilmek..:)
    Ellerine sağlık canım,çok nefis olmuş karamelli kurabiyelerin..
    Afiyet,şifa olsun..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Es-Selamu Aleyküm,
    Karamel aşığı bir bünyeye millioner kurabiyeler gösterilir mi hiç? Ne yapacağız şimdi canımcım:)
    Tripoli'de iken yapmıştım en son bu kurabiyeleri.Arap kurabiyesi olarak da biliniyor,hemen her pastanede bulunuyor.Sen de çok güzel yapmışsın,karamel kısmı da pek dolgun! En sevdiğim.Şu condensed milk ne güzel bir nimet değil mi? İyi ki var.Neredeyse her reçetede kullanacağım.(En son karamelli şeker yaptım,ne olacak bu tatlıya olan aşkım?)
    Baki muhabbetle Fatma'sı..

    YanıtlaSil
  5. Bu kurabişler tam benlik olmuş işte...Ellerine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar ellerinize saglik, cok güzel bir blogunuz ve tarifleriniz var, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Zelihacigim canim iyi olmana cok sevindim balim Rabbim hayirli mutlu gunler versin bidenesi,haklisin eskiden hersey sanki daha bir guzelmis. bazen yurtdisindan kartlar ve mektuplar gelirdi bayramlarda olsun yeni yillarda olsun.ne guzeldi o kartlar simdi ise e-kartlar girdi hayatimiza ersey daha basitlesti sanki bilmiyorum ben eskiyi ozledim sanirsam.
    sevgilerimle optum tatlisi.


    Es-Selamu Aleykum ve Rahmetullah Seymacigim.
    Ah yokmu bu kucuk karamelli kalori bombalari fazla kacirsam yeni yila sisko bir bayan olarak girecektim:)bilirim askisi sen yaparsin boyle seyleri hemde cok seversin seninde ellerine saglik gulum.
    baci de hele sen nereye tasindin?en son tripolideydin Ah keske bu taraflara gelsen ya ne guzel olur.

    sevgi ve muhabbetle canim.



    Aylinim cok tesekkur ederim tatlim keske ikram edebilme gibi bir sansim olsa ne guzel olurdu.Allaha emanet balim.


    Anneminkiziyim hosgeldiniz sefalar verdiniz guzel yorumunuz icin cok tesekkur ederim.Nacizane birseyler yapmaya calisiyoruz canim.herzaman beklerim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. vay vay vay...lezzet üstadım bu ne hoş bi görüntü.
    mest oldum inanki tatlı arkadaşım...sunum çok güzel.lezzetler kalorili ama nefis...hiç denemedim.can atıyorum inan.ilk fırsatta inşallah...ellerine sağlık bir kez daha.
    ayrıca sana güzel bir sene diliyorum tatlı dillim.dilerim tüm dileklerin gerçek olur.
    sevgiler...

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....